söndagen den 8:e juni 2008

Den mörka ängeln...

Ja, Mari Jungstedts allra nyaste, ännu inte utkommen - den som jag skulle läsa om ett litet tag, då jag landat efter all stress... Den har jag läst ut i helgen. Och den här bloggen är en välsignelse. Jag läste och läste och väntade på att den irriterande, nya kvinnliga kollegan skulle kliva in i handlingen någon gång eftersom jag tyckte att det var så roligt förra gången; hur hon vände upp och ner på allting och rubbade invanda maktförhållanden - men hon verkade aldrig dyka upp. Inte så konstigt, eftersom det inte alls var i I denna ljuva sommartid som hon figurerade, utan i Honungsfällan. Det insåg jag efter att ha rasslat runt lite bland mina lästa böcker i år... ;-/

Hur som helst, Den mörka ängeln kommer jag skriva lite mer om då det närmar sig den 17 juni då boken släpps. Tills vidare har jag hittat ett smakprov på boken hos Internetbokhandeln. Förhoppningsvis fungerar den här länken!

2 kommentarer:

  1. Risken att blanda ihop karaktärer finns ju när man läser så mycket. ;)

    Har bara läst de två första av Mari Jungstedt, får nog öka takten lite... :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är världsbäst på att blanda ihop karaktärer, glömma bort hur böcker slutar och lite annat i den stilen... ;-/

    SvaraRadera