fredag 28 november 2008

Julkalender!

Jomenvisst måste man följa någon sådan, fastän man har blivit ganska så vuxen! Susanne Under solen har en kalender på gång - och om du klickar på bilden här till höger (den vintriga lilla rutan) hamnar du mitt i hennes julkalender! Jag tror att den blir jättebra!

Förra året följde jag en adventskalender där man stickade en liten snutt varje dag, utan att man visste vad det skulle bli till sist. Det var kul och helt utan prestationsångest, och det gör jag gärna om även i år. Är det någon som har sett något sådant någonstans? Jag har inte hunnit (läs: iddats) leta själv ännu... ;-)

4 kommentarer:

  1. Är ute på jakt efter kalendrar att följa nu till jul och den här skall jag följa den verkar spännande

    SvaraRadera
  2. Om du vill ha en kalender med stickbeskrivning kan jag rekommendera http://jdw.blog-city.com/

    SvaraRadera
  3. Tyra; Tack för tipset! Jag tog en snabbtitt. Diagram blir jag lite fundersam över... Jag kan inte sticka mönster; eller, jag har aldrig stickat mönster. Bara aviga och räta, men inga spetsgrejer... Klarar man av den där då, tror du?

    SvaraRadera
  4. Förra årets var inte lika svår som den 2006, och det låter som årets är mer i den andan så jag tror du kan ge det en chans.

    SvaraRadera