söndagen den 21:e december 2008

Vinnare tävling nummer 9!

Ja, nu har jag letat fram alla de böcker jag har ur Knatten-serien och dessutom alla jag har som är skrivna av Ester Ringnér Lundgren (inklusive pseudonymer!) - och det blev en rätt stor hög. Eller, om jag ska vara alldeles ärlig, så drog jag inte fram hela Lotta-serien om 47 böcker, som står i säkert förvar i bokskrubben på övervåningen. Jag nöjde mig med att gå igenom de bokhögar där jag har stoppat undan alla nytillskott... Det visade sig att jag har samlat på mig fyra böcker ur Kri-serien, fem böcker ur Kaja-serien, fyra av solisterna och en som skrivits under pseudonymen Kaj Ringnér. Så, det ger totalt 47 + 14 = 61 böcker av Ester Ringnér Lundgren (fortfarande inkl. pseudonymer). Knatten-böckerna är enklare att räkna; 14 stycken. Då blir det 61 + 14 = 75 böcker! Fler än jag trodde. Jag trodde att det skulle bli sisådär 60 totalt.




Vinnare blev alltså Sara, som gissade på 73 böcker! Men - det känns bekant... En Sara som gissar rätt och som dessutom har något knas med sin bloggersida... Jag snabbkollar min mejl!
Vänta!

Nämen! Det är ju samma Sara, som vann för ett tag sen också! Det var snyggt jobbat!

Grattis Sara!

För övrigt 1: Visst var det vackra omslag förr! Ser ni vilken katastrof omslaget till Camilla får upp ett spår är!?

För övrigt 2: Någon som vill byta till sig någon Ester Ringnér Lundgren..? Jag saknar som synes några titlar - men jag har några Kaja-dubletter och någon Lotta-dublett... Minnet är gott, men kort! ;-)

Uppdaterat: Nu kan man klicka sig vidare till Saras blogg här. Den är ledsamt ouppdaterad, men om vi alla lägger en liten gnutta press var på Sara, så kanske hon uppdaterar litegrann! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar