lördag 11 juli 2009

Och hemma...

Ja, här hemma fick jag plötsligt arbetslust. Den har varit väl kvävd i byggdammet från köket, men nu poppade den fram igen! Tack för det!

Så, idag har jag:
* Hängt upp gardiner i köket. (Nu behöver inte grannarna längre gå omkring och tro att vi har blivit laestadianer...) För en gångs skull har jag köpt nästan färdigsydda gardiner på Ikea, och dessutom följt anvisningarna på ett paket ikea-gardiner, vilket innebär att jag har fållat gardinerna med stryk-på-band och klippt av överflödigt tyg utan att ens sick-sacka först. Jag vet, det är ungefär lika sinnesrubbat som att svära i kyrkan eller att ge långfingret åt chefen - en kvinna med mitt ursprung ska sy dubbla fållar, helst för hand. Men nu har jag gjort så.

* Packat upp allt medhavt och inhandlat kolijox från bilturen till Göteborg och satt varenda pryl på rätt plats. Halleluja!

* Sorterat in alla kryddburkar i kryddskået, vars hyllplan har blivit färdigsågade och inplacerade i skåpet medan jag var bortrest.

* Tvättat tre maskiner tvätt. Det är inte precis tomt i tvättstugan ändå. Det finns mer att tvätta... Konstigt, i en familj med tre halvvuxna töser.
;-/

* Sett ett par avsnitt av Sjunde himlen. Vi är nu på femte säsongen, och det är skönt att se att konflikterna blir mer och mer kluriga. Kul är kanske ett bättre ord! Och det är arbete, minsann. Vi ser ju med engelsk text. Då kan jag väl räkna det som fortbildning!? ;-)

* Kastat bort allt gammalt äckelpäckel ur kylskåpet och handlat nytt. Varför tror familjen som är kvar hemma att det som finns i kylen är oätligt? Varför köper de mat för en måltid i sänder, utan att ens titta i kylen, äta upp det som finns eller ens försöka planera lite framåt..? Resultat: den del av familjen som kommit hem, möts av ett kylskåp som ekar tomt, förutom där det ligger gamla matrester som numera är oätliga. Och den del av familjen som hade huvudansvaret för matlagningen - den delen har dragit till stugan och sitter där i godan ro och badar bastu vid det här laget. Hmpf!

* Fått mobilen och datorn att samarbeta över Bluetooth. Jamen, kors i taket! Det kostade inte ens en svordom. Allt som krävdes var att jag inte följde instruktionen över hur skiten skulle installeras i datorn, utan hittade på lite själv. gick det så bra, så.

Och nu, nu ska jag ta en promenad med vovven igen. Det blir skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar