torsdag 17 november 2011

Utläst och påbörjat...

Jag har läst ut Maos siste dansare av Li Cunxin och det finns mycket att säga om den boken! Jag gillar den. Mycket! Dock ska jag hålla mina tankar för mig själv ännu lite till... Vi ska bokcirkla på fredag och då ska vi prata om den - men sen!

Igår slank jag in på biblioteket bara en liten, liten snabbis - fast jag råkade ändå låna med mig några böcker. Jag har börjat på Torsdagsbarn av Sonya Hartnett och så ligger Inte på riktigt inte på låtsas av Maja-Maria Henriksson och blänger på mig. Innan jag kan ta mig an den, måste jag hinna läsa Jag finns av samma författare, men den verkar mest bara vara utlånad...

Annars aktar jag mig noga för att drälla omkring på biblioteket för mycket. Det är så lätt hänt att plocka med sig alldeles för mycket hem! ;-) 

4 kommentarer:

  1. Visst är det BRA med bibliotek? Jag bara älskar dem och ändå måste jag ÄGA de böcker jag läser.... Fast ofta lånar jag av en vän.. I bokcirklarna du är med läser man samma bok då eller som i min man diskuterar böcker man läser/läst???

    SvaraRadera
  2. Bibliotek är toppen! Jag har lyckats minska mitt bokhabegär något med åren, men det är svårt att helt bli kvitt... ;-)

    I min bokcirkel läser vi samma bok och pratar om den sen - men någon gång emellanåt läser vi olika böcker och tipsar. Samma bok är dock grundtanken. Jag skulle dock gärna vara med i ytterligare en cirkel - som tipsar och pratar om olika böcker.

    SvaraRadera
  3. ska du ha julklappsbyte large iår???
    Isåfall behöver du starta med en upprop nu snart!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja, Camilla! Ska jag? Slänger ut en fråga!

    SvaraRadera